• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förutsättningar för många erbjudanden 2021

R

Robin Augustsson

Gäst
Poäng: 0
Hej alla,

Jag ska ansöka om lån våren 2021 och har som målsättning att få så många erbjudanden som möjligt på 350,000 SEK.

Förutsättningar då:

Inkomst 2019: 0
Inkomst 2020: C.a 780,000 SEK
Äger då förmodligen bostadsrätt
Förmodligen inga förfrågningar men max en gällande bolån isf.
Beräknad riskprognos mycket bra 0,2-0,9

Med dessa förutsättningar har jag alltså som mål att få så många erbjudanden om 350,000 SEK som möjligt via låneförmedlare. Fullt medveten om att man får bara får acceptera ett erbjudande så ifrågasätt gärna inte mitt mål här.

Min fråga är, ta exempelvis Advisa som har ca 40 långivare, hur många erbjudanden skulle ni tippa att jag får med ovan förutsättningar? Finns det någon f.d handläggare eller erfaren moderator här på forumet som kan besvara hade jag uppskattat det väldigt mycket.

Borde väl inte vara orimligt att få 15-20 erbjudanden om 300,000+ med förutsättningarna ovan?

Tack för att ni tar er tiden
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
R

Robin Augustsson

Gäst
Poäng: 0
Hej alla,

Jag ska ansöka om lån våren 2021 och har som målsättning att få så många erbjudanden som möjligt på 350,000 SEK.

Förutsättningar då:

Inkomst 2019: 0
Inkomst 2020: C.a 780,000 SEK
Äger då förmodligen bostadsrätt
Förmodligen inga förfrågningar men max en gällande bolån isf.
Beräknad riskprognos mycket bra 0,2-0,9

Med dessa förutsättningar har jag alltså som mål att få så många erbjudanden om 350,000 SEK som möjligt via låneförmedlare. Fullt medveten om att man får bara får acceptera ett erbjudande så ifrågasätt gärna inte mitt mål här.

Min fråga är, ta exempelvis Advisa som har ca 40 långivare, hur många erbjudanden skulle ni tippa att jag får med ovan förutsättningar? Finns det någon f.d handläggare eller erfaren moderator här på forumet som kan besvara hade jag uppskattat det väldigt mycket.

Borde väl inte vara orimligt att få 15-20 erbjudanden om 300,000+ med förutsättningarna ovan?

Tack för att ni tar er tiden

Glömde lägga till tillsvidareanställd vid ansökningstillfälle i 1½ år*
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 992
Poäng
9 787
Nej du får nog erbjudanden från de flesta som erbjuder 350000.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 704
Mottagna reaktioner
12 992
Poäng
9 787
Mer bekymmersamt med lån till bostaden utan taxerad inkomst men det löser sig kanske
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp